18.04.2024

Kadri Lindpere: “Ettevalmistus ja koostöö on võtmetähtsusega”

I Kuidas Sinu kogemusel Eestit mujal maailmas nähakse?
Ikkagi kesksena meie digitaalse arengu perspektiivist – see on number üks. Spetsiiilisemat infot, nagu kui lihtne on maksudega seonduv asjaajamine, kui läbipaistev on äritegemine, millised on meie suurimad ükssarvikud, kui palju on Eesti idufirmad raha kaasanud, millised on suurimad fondid ja nende strateegiad ja muud sellist teatakse vähem ning seda tutvustame väljaspool Eestit väga aktiivselt. Väikese riigina peame järjepidevalt ja ühiselt pingutama.

II Mis aitaks Eesti ettevõtetel välisturgudele jõuda, seal kanda kinnitada?
Välisturgudele jõudmisel peaks keskseteks märksõnadeks kindlasti olema koostöö ja ettevalmistus. Seda nii siinsete fondidega, kel on väga tugevad rahvusvahelised investorvõrgustikud, aga ka teiste sama sektori ettevõtetega, sest sageli on ühiselt müües ja “pakendades” end oluliselt lihtsam turul nähtavaks teha.

Julgelt tuleks nõu küsida ka EASi ja KredExi ühendasutuse ekspordinõunikelt, kel on vastava turu kohta hea tunnetus. Igal turul on omad spetsiifikad, millele peaks nii ettevõtte kohta loodud materjalid kui ka kohtumistel ja messidel edastatavad sõnumid vastama. Nii et ka hea eeltöö on võtmetähtsusega.

Selge peaks olema nii vastava turu konkurentsiolukord antud sektoris, sh ka arusaamine, kes on otsesed konkurendid, ning ka see, kuidas minu toode või teenus neist erineb. Mulle meeldib ütlus, et esmamuljet saab jätta vaid ühe korra. Seetõttu on hästi läbimõeldud turule vastav sõnum äärmiselt oluline.

III Sinu soovitus Eesti ekspordi huviga ettevõtjatele:
Ühisvisiidid, mida EIS korraldab, pakuvad ettevõtjale turvatunnet, kuna kontekstiloome turunduse, kohtumiste, sõnavõttude jms näol, mida korraldaja ühiskülastusteks teeb, ongi see, mis tagab kohapeal kontaktid. Kui Eesti lugu on räägitud, siis on ettevõtjal palju lihtsam rääkida enda sektorist või ettevõttest.

Seejuures ei maksa unustada ettevõtja oma rolli – ettevalmistus on väga oluline. Arenda oma tiimi müügioskust, valmistage ette sõnumid. Ning küsi korraldajalt kõike, mida ei tea – selleks ühiskülastused ongi.

Registreeru Visiidid.ee kasutajaks, täida ära ettevõtte profiil ning info Sulle olulistest väliskülastustest laekub edaspidi Sinu meilile.

Ettevõtjate lood

Eelmine
Järgmine

Osale visiidil!

Leia endale sobiv visiit sulle sobival ajal vastavalt huvipakkuvale valdkonnale ja sihtriigile. Ühilda oma ärihuvid sobiva visiidiga!

Vaata visiite

Loo konto ja märgi sihtriigid ning teemad, millest oled huvitatud – nii saame ühtlasi ülevaate sinu ärihuvidest.