06.08.2024

Katrina Laks, Migrevention: “Koos on lihtsam”

Oma kogemusi välisvisiitidel osalemisest jagab digitaalse peavalukliiniku Migrevention looja Katrina Laks.

I Kuidas Sinu kogemusel Eestit mujal maailmas nähakse?

Eesti digilugu, täpsemini digi-innovatsiooni lugu on pigem hästi teada ja seda ka e-tervise valdkonnas. See kui palju terviseandmeid on meil kogutud digitaalselt, on ikka veel muljetavaldav ja ka ainulaadne – Eesti terviseandmetest on 99% digitaalsed ja vaid 1% paberil. See annab meile võrreldes ülejäänud maailmaga väga hea lähtekoha innovatsiooni, sh uute tehnoloogiate ja teenuste loomiseks. Ettevõtetest teatakse Skype’i ja muidugi Bolti. Viimasest on tore jutustada, sest Bolt on nii paljudes riikides, kuhu me oleme sattunud. Valdavalt ollakse üllatunud, mida kõike on võimalik Eestis teha. Oleme digivaldkonnas teistest eespool.

II Mis aitaks Eesti ettevõtetel välisturgudele jõuda, seal kanda kinnitada?

Riigi delegatsiooniga või messipinnaga messile väljaminek toetab tulemuste saavutamist. Kui ühes boksis on koos ettevõtted, kes töötavad sarnases valdkonnas, toetab see kõigi nende ettevõtete ühtseid eesmärke välisturgudele jõudmises. Üksinda kuskile murda on keeruline.

Osalemine on meid toonud viinud läbimurdele lähemale. Tervishoiutehnoloogiate puhul on müügitsükkel pikk, kuid messidelt ja visiitidelt tulevad meile reaalsed kontaktid ning seejärel tulemused. 

Oleme osalenud visiitidel ja messidel üsna Migreventioni algusest peale, sihiga avastada enda jaoks potentsiaalseid turge ning tegeleda eelmüügiga. Ettevõte on täna peaaegu neli aastat vana, üsna varajases faasis, eriti kui me räägime tervishoiutehnoloogiatest. Hea kanna kinnitamise näide on Dubaist Arab Health’ilt, mis on kogu maailma kokku toov tervishoiutehnoloogia üritus. Sel aastal ei olnud me seal külastamas, vaid juba teist aastat Eesti ühise  messiboksi ja delegatsiooniga – suur Eesti boks tõi väga hea nähtavuse ning seda toetas omakorda väga tugev EASi ning kohalik äridiplomaatia tugi. Kohalik Eesti esindus on Eesti ettevõtete liikumist tervishoiutehnoloogia ja muude sektorite vaates Lähis-Ida turgudele maksimaalset toetanud. Nad teevad oma tööd südamega, tunnevad erinevaid sektoreid ja aitavad kontaktide loomise juures. Tervishoiutehnoloogia ei ole sektoriaalses mõttes kindlasti kõige lihtsam, läheneda tuleb süstemaatiliselt ja järjepidevalt. Aga kohtumised, mis nad on aidanud korraldada, alates tervishoiuministeeriumist kuni erinevate tervishoiuteenuse osutajate ja haiglateni välja, on olnud märkimisväärsed ning tulemuslikud.

III Sinu soovitus Eesti ekspordi huviga ettevõtjatele:

Eesti on väga hea keskkond uute lahenduste loomiseks, aga Eesti turg on mahult piiratud. Seetõttu oleme algusest peale võtnud hoiaku, et meie lahendused peavad olema globaalselt skaleeritavad. Messidel ja välisvisiitidel osalemine ei ole ainult müügi seisukohast oluline, vaid ka selleks, et aru saada, mis maailmas toimub, millised on trendid, millised on uued tehnoloogiad, kuidas teised riigid neid rakendavad, kuidas teised riigid tervishoiusüsteeme arendavad ning tervishoius digitransformatsiooni läbi viivad. Sellest kõigest on võimalik õppida ning neid teadmisi oma ettevõttesse ja tootesse tagasi tuua. See on ka üks põhjus, miks me oleme messidel väga aktiivselt osalenud.

Oluline on, et me ei looks innovaatilisi tooteid ja teenuseid Eestis ainult Eesti jaoks, vaid et mõtleksime esimestest hetkedest peale, kuidas innovatsiooni eksportida ka välisturgudele. Visiidid.ee on keskkond ettevõtetele, kes on jõudnud nii kaugele, et tahavad oma lahendustega välisturgudele jõuda. Soovitan registreeruda kasutajaks, sest nii jõuavad teated võimalustest koju kätte kõige kiiremini.

Ettevõtjate lood

Eelmine
Järgmine

Osale visiidil!

Leia endale sobiv visiit sulle sobival ajal vastavalt huvipakkuvale valdkonnale ja sihtriigile. Ühilda oma ärihuvid sobiva visiidiga!

Vaata visiite

Loo konto ja märgi sihtriigid ning teemad, millest oled huvitatud – nii saame ühtlasi ülevaate sinu ärihuvidest.